Godot Engine – instalacja i pierwsze uruchomienie
W poprzednim wpisie opowiedziałem czym jest Godot Engine i dlaczego go wybrałem, dzisiaj pokażę jak go uruchomić i jak wygląda.
Godot nie ma jako takiego instalatora – po prostu pobieramy i rozpakowujemy plik ZIP. Zachęcam również do trzymania się angielskiej wersji interfejsu mimo, że polska jest też dostępna. Dlaczego? Ano dlatego, że z czasem zaczniesz szukać odpowiedzi na zaawansowane pytania i innych tutoriali. Znając już podstawy zawsze można podpatrzyć jak robią to inni – a że znakomita większość materiałów jest po angielsku, to uważam, że lepiej przyzwyczaić się do domyślnego interfejsu i nazewnictwa. Na wszelkie wypadek pokazuje jednak w filmiku jak go przełączyć.
Godota możesz pobrać z oficjalnej strony: Godot Engine, itch.io, Steam lub Epic Games Store. Polecam korzystanie z oficjalnej strony, bo przy okazji jest tam również dokumentacja (nawet po polsku, choć nie jestem pewien czy została przetłumaczona w całości). Są też do pobrania wersje na wszystkie platformy oraz wersje preview. W chwili nagrania i pisania tej części najnowszą wersją była 4.4.1.

Na filmie pokazuję jak wygląda pierwsze uruchomienie oraz najważniejsze elementy interfejsu użytkownika. Bez wchodzenia w szczegóły – na te przyjdzie pora przy okazji omawiania konkretnych funkcji i zastosowań.
Jest to pierwszy mój film tego typu, więc chętnie przyjmę wszelkie uwagi i sugestie pod kątem tworzenia kolejnych.
Opublikuj komentarz